Weekly Photo Challenge: Together


Il laghetto di Rewalsar, situato a 1350 metri di altezza nella zona di Mandi in India, è un luogo molto particolare perchè sacro per i buddhisti, gli hindu e i sikh. Intorno al lago i pellegrini delle tre religioni passeggiano godendosi la tranquillità del luogo e l’unico elemento di disturbo sono le chiassose scimmie  che si azzuffano tra i rami degli alberi.

Un rito per tutti è quello di dare da magiare crostini alle grosse carpe del lago sacro…i grossi pesci “escono” letteralmente dall’acqua tutti insieme in un turbinio di pinne e acqua spumeggiante per cercare di accappararsi i bocconi più grossi!

The Rewalsar Lake, located at 1350 meters high in Mandi area India, is a very special place because sacred to Buddhists, Hindus and Sikhs. Around the lake, the three religion’s pilgrims walk enjoying the tranquility of the place and the only hassle are the noisy monkeys fights between the branches of trees.

A ritual for all is to offer croutons to the carps of sacred lake … the big fishes “going out” literally from the water all together in a swirl of fins and foamy water to try to hoard the biggest mouthfuls!

This entry was posted in Australia, Foto, Fotografia, Photo, Photography, TRavel, Viaggi and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Weekly Photo Challenge: Together

  1. Patrizia M. says:

    Che strano effetto ha l’acqua con tutte le carpe che arrivano a mangiare, fortissimo

    • badflea says:

      Non è l’acqua! Sono le carpe!! Se clicchi sulla foto la vedi più grande e le riconosci meglio!! La cosa davvero forte è che i pesci finiscono con uscire dall’acqua appoggiandosi sulle sponde artificiali del lago!

Perchè non dire la tua? Lascia un tuo commento!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s